Kolory i nie tylko

Reklamowanie za pomocą oddziaływania na zmysły ma już długą tradycję. Dość dobrze sprawdza się aktywne wykorzystanie zmysłu smaku, a więc częstowanie smacznymi produktami takimi jak cukierki reklamowe. Ludzie bardzo doceniają to, że mogą podczas korzystania z oferty zjeść coś smacznego gdyż, nie oszukujmy się, jedzenie stanowi najbardziej znaczącą potrzebę. Cukierki natomiast są podwójnie skuteczne, gdyż słodki smak jest lubiany najbardziej ze wszystkich smaków.
Żeby jeszcze bardziej zwiększyć „możliwości” cukierków, warto postawić również na zaspokojenie innych zmysłów. Barwne słodycze wręcz wymuszają bliższe zainteresowanie się ich smakiem, jak również skosztowanie, czy są tak dobre, na jakie wyglądają. Najbardziej atrakcyjne są ciepłe kolory, kojarzące się z barwami owoców, na przykład żółty, pomarańczowy, czerwony. Inne barwy, takie jak niebieski, zielony czy fioletowy, mogą działać na niektórych odpychająco, ale w przypadku innych pobudzą ciekawość (jak też może smakować niebieski cukierek?). Poza tym, zawsze doskonale sprawdza się kolor czekoladowy i gładka, wyglądająca na matową, powierzchnia słodyczy. Nie można zapominać o zapachu. Często słodycze reklamowe to zwykłe wabiki, które ot, ładnie wyglądają i na tym się kończy. To bardzo krzywdzące dla ogólnego wyrazu promocji, gdyż można szybko zweryfikować taki stan rzeczy organoleptycznie i mocno się zawieść. Pachnące smakowicie cukierki będą o wiele bardziej opłacalne, bo na pewno zachęcą więcej osób i podczas degustacji wywołają mnóstwo pozytywnych skojarzeń.
Dzięki barwom i zapachowi można też wywołać podobnie pozytywne odczucia niezależnie od tego, jaki sposób częstowania się wybierze. Podawane na paterach cukierki reklamowe, jeśli będzie ich większa ilość, mogą od razu przyciągać właśnie za pomocą oddziaływania na węch – obraz też będzie niczego sobie, zwłaszcza gdy ułożeniem kompozycji na stołach czy stolikach zajmą się specjaliści w tym zakresie. Wręczane klientom słodycze staną się swoistą przypominajką, bo mogą być otwarte w domu czy w dowolnym innym miejscu i wtedy wrażenie uzyskane podczas degustacji powiąże ich smak czy zapach automatycznie z produktem bądź usługą. Taka opcja przez wiele osób jest bardziej lubiana, zresztą przynosi całkiem niezłe wyniki zwłaszcza jeśli słodycze wyposażone są w logo bądź inne znaki firmowe – mogą być wynoszone dalej, rozdawane znajomym, krewnym i przyjaciołom, dzięki czemu ogólnie więcej osób będzie miało szansę skorzystać z danej oferty i oczywiście ucieszyć się z doskonałego smaku cukierków.