Co może zareklamować balon?

Atrakcyjność balonu jako nośnika reklamy jest niezaprzeczalnie wysoka. Balony o różnych kształtach i kolorach doceniają osoby w różnym wieku, także te, które od przepychu wolą prostotę i celne „uderzenie” w sedno sprawy. Corocznie do celów reklamowych produkuje się ogromne ilości balonów, więc jest to wystarczający dowód, że sprawdzają się świetnie jako nośnik treści promocyjnych dla towarów i usług. Mogą być duże i małe; wcale zresztą nie chodzi o rozmiar, gdyż dzięki nowoczesnym możliwościom nadruku i świetnym konceptom dotyczącym np. logo, nawet nieduże balony z nadrukiem mogą pomieścić ewidentnie wystarczającą treść. Ważniejsze jest to, by balon o odpowiednim rozmiarze jak najlepiej pełnił przyznaną mu rolę, stąd te mniejsze używane są jako swoiste „wizytówki” (da się je wręczać, przekazywać z ręki do ręki, rozprowadzać za darmo lub z minimalną opłatą, sprzedawać jako zabawki itd.), te większe natomiast jako samodzielne nośniki oferujące nie tylko efektowny wygląd, ale także przekazujące pewną treść.
Balony reklamowe są dość wygodne; ich kształt pozwala na zapisanie dość sporej ilości danych, wbrew pozorom często mogą być całe pokryte treścią reklamy i nie tracą przy tym na urodzie. Przeważnie stosuje się je do promowania różnych produktów i usług wiążących się po części z rozrywką albo też z przemysłem przetwórczym skierowanym głównie do najmłodszych (odzież dla dzieci, zabawki). To działa na zasadzie dość prostych skojarzeń, bo kto najczęściej bawi się balonami? Dzieci. Można jednak wykorzystać ten fakt nieco inaczej, mianowicie na zwrócenie uwagi rodziców posiadających pociechy w wieku odpowiednim jeszcze do zainteresowania się balonem. Rozszerza to nieco spektrum oddziaływania, ale zakładając, że małe dzieci ma większość ludzi w wieku od 25 do 35 lat, dzięki ładnym i efektownym balonom reklamować można dosłownie wszystko.
Ciekawie wypadają balony z nadrukiem w przypadku tworzenia reklamy dla pewnych produktów turystycznych, jak również miejsc oferujących turystom noclegi bądź pożywienie. Mogą być duże bądź występować w sporych ilościach w jednym miejscu, mogą nawet być rozpuszczane swobodnie w celu późniejszego dryfowania na jakimś terenie i zachęcania ludzi znajdującą się na nich reklamą (jeśli np. wpadną w ręce, reklamę można obejrzeć dokładnie). Oprócz napisów dotyczących np. danych firmy czy nazwy produktu często mają na powierzchni nadrukowane również rysunki, które jeszcze bardziej zachęcają do skorzystania z konkretnego produktu lub usługi przez ciekawe zagranie kolorem lub kształtem.