Otwórz drzwi
Po co wyważać drzwi?
Poprzez stwierdzenie „wyważać drzwi” można powiedzieć bardzo wiele. Jest to typowa śpiewka dla osób, które często robią coś niekonwencjonalnego w momencie, gdy zwykłe metody też są skuteczne. Zaczniemy może nasz artykuł troszkę od końca. Mając do wyboru wyważenie lub otworzenie drzwi – co byście wybrali? Pewnie otworzenie drzwi.
Czym jest reklama?
Reklama to nic innego jak promocja swojej firmy lub swoich usług. W naszym kraju funkcjonuje wiele tysięcy małych firm i wszystkie one starają się robić absolutnie wszystko, aby tylko znaleźć dobrego klienta. Czasami szukają one pomocy w Internecie, a czasami decydują się na zwykłe ulotki reklamowe. Reklama to wszystko co może nam pomóc w podniesieniu sprzedaży i o tym chcemy dzisiaj napisać.
Mała firma vs duża firma
Mała firma nigdy nie przebije większej konkurencji. Nie ma w Polsce na to miejsca do momentu, aż mała firma nie wymyśli czegoś innowacyjnego i tego nie opatentuje. W kwestii reklamy mała firma zawsze będzie miała spore problemy, gdyż jej budżet jest stosunkowo ograniczony. Duże firmy mogą sobie pozwolić na większe wydatki na reklamę i zawsze na tym dobrze wychodzą. Niestety, ale często duże firmy wyważają drzwi, zamiast je otwierać. Dzięki temu male przedsiębiorstwa mogą decydować się na proste i skuteczne formy reklamy, kiedy w tym samym czasie duża korporacja wydaje grube pliki pieniędzy na rzekomo „innowacyjną” reklamę. Kto wychodzi na tym lepiej? Trudno jednoznacznie określić.
Telewizja
Telewizja to jedno z tych miejsc, gdzie za reklamę płaci się duże pieniądze. Telewizja Polsat za jedną minutę emisji spotu reklamowego zarabia kilkaset tysięcy złotych – dziennie. Są to ogromne pieniądze i najlepsze jest to, że nie każdy klient telewizji Polsat jest zadowolony ze skuteczności nadawanej reklamy. Ze statystyk wynika, że jeśli firma zdecyduje się na wydanie miliona złotych na reklamę w telewizji, to może na tym interesie zarobić około dwa miliony złotych. To oznacza, że po odjęciu podatku czysty zysk wyniesie około 500 000 złotych. Są to duże pieniądze.
Internet
W sieci również można zauważyć dziwną tendencję do wyważania drzwi. Wiadomo, że w sieci chodzi głównie o reklamę za pomocą treści oraz grafiki. Bardzo wiele sporych firm wybiera jednak pakiety marketingowe za które płacą mnóstwo pieniędzy i nie zawsze efekty są takie, jakich wcześniej oczekiwano. Koszt jednego pakietu promocyjnego kosztuje w sieci do 5000 złotych. Zazwyczaj firma wydająca takie pieniądze liczy na szybki zysk i w przypadku Internetu tak się właśnie dzieje. Zyski są notowane bardzo szybko, ale zanim firma całkowicie odrobi sobie koszty reklamy, mija zazwyczaj do kilku miesięcy. W Internecie istnieje wiele, tańszych miejsc gdzie można się udać po reklamę. Jednym z takich miejsc na pewno będzie portal Olx oraz Allegro. To właśnie tam codziennie sprzedawanych jest wiele milionów przedmiotów i prowadzonych jest wiele milionów aukcji. Każdy zna te dwa duże portale. Wystarczy mieć na nich konto aby znaleźć sobie nowe grono klientów. Czasem trzeba poczekać nieco dłużej, ale to się zawsze opłaca ponieważ Allegro przynosi zyski, a nie straty.
Wykorzystywanie przestrzeni powietrznej
Polskie firmy bardzo dobrze obchodzą się z przestrzenią powietrzną, jednak naszym zdaniem można ją o wiele lepiej wykorzystać. Wiecie czym są balony reklamowe? Są to zwykłe balony z nadrukiem wypuszczone w powietrze. Im większy jest balon, tym lepiej widać na nim reklamę. Jeśli mieszkamy w milionowym mieście, to nasza reklama nie zostanie niezauważona. Bardzo wiele małych firm poszukując klientów lokalnych decydowało się na skorzystanie z balonów reklamowych. Balony w wielu krajach UE przynoszą ogromne zyski zarówno agencjom reklamowym, jak również reklamowanych na balonach firmom.
Balony z helem są dostępne w różnych wersjach. Możemy zdecydować się na niskie wydatki i zakupić przykładowo sto sztuk balonów do pompowania. Możemy też wydać więcej pieniędzy i zamówić ogromny balon, który będzie unosił się nad miastem przez cały dzień. Zdaniem specjalistów od reklamy nie ma lepszej formy ekspansji od balonów reklamowych. One przyciągają wzrok każdego przechodnia i codziennie udowadnia swoją efektywność. To bardzo ważne.
Otwórz drzwi
Szukanie alternatywnych form reklam to dla nas wyważanie otwartych drzwi. Nie ma sensu szukać czegoś na siłę, skoro można zdecydować się na prostsze i znane od dawna ruchy. Zwłaszcza w reklamie mnogość możliwości jest przytłaczająca. Bardzo wiele firm oferuje kompleksowe usługi za różne sumy i efekty też są różne. Firm pozycjonerskich w naszym kraju jest bardzo wiele i każda z nich zna swoje sprawdzone sposoby na reklamę. To, co wybierzecie zależy już jednak od Was. Jesteśmy przekonani, że niektóre znane formy reklam są nie tylko tańsze od nowoczesnych wymysłów, ale też o wiele skuteczniejsze. Przykładowo banner reklamowy na stronie może zagwarantować komuś 1000 klientów i kosztuje to do 200 złotych. Po co kupować pełne kampanie reklamowe za 1000 złotych, skoro one nie zagwarantują nam 200 klientów? Wszystkich zainteresowanych tym tematem zachęcamy do jego komentowania oraz do czytania innych naszych wpisów.